Recensies, waarderingen, reacties en informatie

Mason, Susan Anne - Met de beste bedoelingen

Geschreven door
Beoordeel dit item
(3 stemmen)

De oversteek - deel 1

Inhoud:

Een historische roman vol romantiek over een vrouw die valt voor de voogd van haar neefje, terwijl haar zus verwikkeld is in een strijd om de voogdij over de jongen. Canada, vlak na de Eerste Wereldoorlog. Om haar zus te helpen bij een nare strijd om de voogdij over haar zoontje Christian, solliciteert Grace Abernathy onder een valse naam naar een positie als kindermeisje bij de rijke grootouders van de jongen. Ze ontdekt tot haar verbazing dat ze een zwak heeft voor Christians voogd. Maar hij is al verloofd, en wel met een vrouw die een vreselijke stiefmoeder zou zijn…

Waardering:

Grace Abernathy maakt de reis van Engeland naar Canada om haar zus Rose en neefje Christian op te halen. Tijdens de Eerste Wereldoorlog is Rose haar man verloren. Maar in Canada aangekomen wacht haar teleurselling in verdriet; Rose is overleden aan de Spaaanse griep en haar neefje Christian is bij Roses vreselijke schoonfamilie. Grace bedenkt een manier om bij haar neefje in de buurt te komen; ze solliciteerd naar de functie als kindermeisje. Als ze wordt aangenomen komt ze erachter dat niet alle leden van de familie Eastons zo erg zijn als ze dacht. Ze sluit vriendschap met Virginia en krijgt een nauwe band met de voogd van Christian, Andrew. Op hem wordt ze zelfs verliefd. En dat is wederzijds maar het is voor Andrew onmogelijk een realtie met Grace aan te gaan en zijn vader teleur te stellen. En dan staan er ook nog leugens tussen hen in want Grace heeft nooit verteld wie zij daadwerkelijk is.
Origineel is het verhaal niet maar de schrijfster weet je van het begin tot eind vast te houden. Haar schrijfstijl is boeiend en beeldend. Diverse personages sluit je direct in je hart. Een prachtige historische roman! 'Met de beste bedoelingen' is het eerste deel van de serie 'De oversteek'. Ik kijk uit naar het volgende deel!

Gegevens:

Uitgeverij: Kokboekencentrum
ISBN: 9789043531078